دوشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۶
۰ نفر

گروه اجتماعی: زمزمه استیضاح وزیر آموزش و پرورش در مجلس به گوش می‌رسد، البته نه به‌دلیل اجرای شتابزده طرح تغییر ساختار نظام آموزشی بلکه به‌دلیل آنچه برخی نمایندگان آن‌را پارتی‌بازی در استخدام، بیان می‌کنند.

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در این‌باره به ایلنا گفت:‌ پس از نطقی که در مورد استیضاح وزیر آموزش و پرورش درصحن علنی مجلس داشتم ۳۰ نماینده با مراجعه به من به‌صورت شفاهی برای استیضاح آقای حاجی‌بابایی اعلام آمادگی کردند، این درحالی است که استیضاح وزیر تنها ۱۰امضا می‌خواهد.

موسی الرضا ثروتی با اشاره به استخدام غیرقانونی ۲۰هزار نفر در آموزش و پرورش گفت‌: وزارت آموزش و پرورش بر این ادعاست که برای استخدام این نیرو‌ها از دولت مجوز گرفته‌ است و به همین دلیل نیازی به برگزاری آزمون برای استخدام آنها نیست‌.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با تأکید بر اینکه وزارت آموزش و پرورش باید بر مبنای قانون عمل کند، افزود‌:

براساس ماده ۴۵ قانون مدیریت خدمات کشوری به‌کارگیری هرگونه نیرو در دولت به‌صورت استخدام رسمی و پیمانی و قرارداد معین به اعلام عمومی برگزاری آزمون و گزینش نیاز دارد‌. نماینده بجنورد در مجلس خاطرنشان کرد‌: ازهمین رو دولت حق ندارد بدون آزمون و گزینش، نیرو بگیرد حتی اگر به‌صورت قراردادی باشد‌. ثروتی با اشاره به اینکه وزارت آموزش و پرورش برای استخدام نیروهای قراردادی اعلام عمومی نکرده است، افزود‌: در چنین شرایطی قوم و خویش‌های مدیران کل به استخدام در می‌آیند و این عین بی‌عدالتی است‌.

نماینده بجنورد در مجلس تصریح کرد‌: وقتی از آموزش و پرورش پرسیدم که چرا برای استخدام نیرو‌ها فراخوان نداده‌اید با این پاسخ مواجه شدم که اگر اعلام عمومی می‌کردیم تعداد زیادی برای ثبت نام می‌آمدند‌.به گفته وی نیروهایی که استخدام شده‌اند همه قوم و خویش مدیران هستند به‌گونه‌ای که هر مدیر و معاون در آموزش و پرورش ۱۰ تا ۱۵ نیرو معرفی و همانها نیز استخدام شده‌اند. ثروتی در پاسخ به این سؤال که آیا این نیرو‌ها هم‌اکنون جذب آموزش و پرورش شده‌اند، افزود‌: آقای حیدری، معاون امور مجلس آموزش و پرورش به من گفت که کارمتوقف شده است و دیگر دنبال نمی‌شود اما آقای کیارشی، معاون اداری و مالی آموزش و پرورش گفتند که کار را ادامه می‌دهیم‌.

وی افزود: طی نامه‌ای مراتب اعتراض خود را در مورد عملکرد آموزش و پرورش به رئیس مجلس اعلام کرده‌ام و درآن براین نکته تأکید شده که اگر وزیرآموزش و پرورش رویه خود را تغییر ندهد استیضاحش خواهم کرد‌، البته رئیس کمیسیون آموزش وتحقیقات گفته که نامه از سوی رئیس مجلس به کمیسیون ارجاع شده است و در جلسه این هفته این موضوع مورد بررسی قرار خواهد گرفت‌. ثروتی خاطرنشان کرد‌: اگر در جلسه کمیسیون قانع نشدم، استیضاح وزیر آموزش و پرورش را دنبال می‌کنم‌.

تکلیفی برای استخدام نداریم

در همین حال وزیر آموزش و پرورش درباره استخدام مربیان پیش‌دبستانی که تاکنون چندبار جلوی مجلس تجمع کرده‌اند به ایسنا گفت: آموزش و پرورش براساس قانون هیچ‌گونه تکلیفی برای استخدام مربیان پیش‌دبستانی ندارد اما شرایط ارتقای درآمدهای آنها را با حذف شرکت‌ها و واسطه‌ها و صدور مجوز به‌خود مربیان پیش‌دبستانی فراهم کرده است.

حمید‌رضا حاجی‌بابایی درباره درخواست برخی از مربیان مبنی بر تعیین تکلیف و استخدام آنها نیز اظهار کرد: ‌هر استخدامی نیازمند مجوز قانونی است و اگر مجوزی نداشته باشیم چنین اختیاری نداریم.وی افزود: براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی، آموزش و پرورش مکلف شد 60 هزار نفر را طی پنج‌سال استخدام کند که در حال حاضر این استخدام‌ها به سقف قانونی اعلام شده رسیده و تمام‌شده است لذا می‌توان گفت اصل موضوع استخدام به پایان رسیده و همه این افراد تبدیل وضعیت شده‌اند.

کد خبر 179329
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز